לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת סיעוד עקב פרקינסון

הפרקינסון (רטטת) היא מחלה ניוונית חשוכת מרפא של מערכת העצבים, המלווה בהפרעות מוטוריות הולכות ומחריפות. אולם הגשת תביעת סיעוד עקב פרקינסון עשויה לספק לחולה ולבני המשפחה שלו אמצעים לשמר ככל שניתן את שגרת החיים ואת איכות החיים שלהם למרות הקושי. בשורות הבאות נסביר במה הדבר כרוך.

 

מתי אפשר וצריך להגיש תביעת סיעוד עקב פרקינסון?

לכאורה, גילוי המחלה כשלעצמו עשוי להיות עילה להגשת תביעת סיעוד, מביטוח פרטי ומהמוסד לביטוח לאומי. ככל שהמחלה פוגעת באיכות החיים ובהתנהלות היום יומית, כך עשוי החולה לזכות בהטבות משמעותיות יותר.

 

פרקינסון משני

פרקינסון משני הוא כינוי לתופעות של מחלת הפרקינסון, הנובעות משימוש בתרופות מסוימות או בסמים. המחלה הזאת נחשבת להפיכה, משום שהפסקת נטילת התרופות גורמת להתמתנות או להיעלמות הסימפטומים.

 

פרקינסון ראשי

מדובר במחלה ניוונית שהולכת ומתגברת, עד לשיתוק מוחלט של היכולות המוטוריות של החולה. הגשת תביעות סיעוד עקב פרקינסון היא אפקטיבית, אם וכאשר החולה מושפע מאוד מהמחלה והתפקוד היום יומי שלו נפגע באופן משמעותי בעקבותיה.

 

מיהם הגופים שאליהם מוגשות תביעות סיעוד עקב פרקינסון?

הגוף המשמעותי ביותר המטפל בתביעות בעקבות פרקינסון הוא המוסד לביטוח לאומי. נכון למועד כתיבת שורות אלה, קיימות כמה וכמה זכויות וקצבאות העומדות לרשות החולה ולרשות בני המשפחה שלו. זאת, על מנת לסייע לחולה לשמור ככל שניתן על אורח חיים תקין.

ואולם נוסף על הביטוח הלאומי, חולי פרקינסון רבים רוכשים טרם גילוי המחלה פוליסות ביטוח רפואי פרטי. אם בפוליסה הפרטית מוגדרת מחלת הפרקינסון כמחלה המאפשרת הגשת תביעה סיעודית עקב פרקינסון, יוכל החולה, או מי מטעמו, להגיש תביעה ואף לזכות לפיצויים, בהתאם למה שמפורט בפוליסה.

בנוסף, חולי פרקינסון זכאים לזכויות נוספות, ובכלל זה פטור מתשלום על תרופות, כמו גם פטור מתשלום על שירותים שונים בקופות החולים. במקרים רבים, חולי פרקינסון זכאים גם לקבל קנאביס רפואי, שידוע כגורם המאפשר לחולי פרקינסון לשמור על אורח חיים תקין לאורך זמן.

 

לאילו הטבות זכאים חולי פרקינסון?

חולי פרקינסון זכאים לשלושה סוגי הטבות:

  1. קצבה חודשית מהמוסד לביטוח לאומי וכן מביטוחים רפואיים פרטיים, אם נרכשו על ידי החולה או עבורו לפני פרוץ המחלה.
  2. הטבות ברכישת תרופות ושירותים רפואיים – פטור מתשלום עבור תרופות ועל שירותים שונים בקופות החולים.
  3. מרשם המאפשר צריכה של קנאביס רפואי באופנים שונים.

 

לסיכום

במרוצת השנים, משרדנו סייע בהגשת תביעות סיעוד עקב פרקינסון למבוטחים רבים בישראל. ניסיוננו הרב בהגשת תביעות סיעוד, מאפשר לנו להשיג עבור מיוצגינו ויקיריהם את התוצאות הטובות ביותר בתביעותיהם לצד מלוא הזכויות והפיצויים המגיעים להם. נשמח לסייע גם לכם לממש את זכויותיכם מול הגורמים המבטחים הרלוונטיים. לייעוץ משפטי ממשרד עו"ד עם התמחות במימוש זכויות סיעודיות לחולי פרקינסון, חייגו: 077-804-4220.

תביעת סיעוד עקב פרקינסון
תביעת סיעוד עקב פרקינסון

גמלת סיעוד עבור חולי פרקינסון ניתנת לחולי פרקינסון שעברו את גיל הפרישה. ניתן לקבל התג המלה בצורת שירותים, כגון שירותי מטפל, אבל ניתן להמיר אותה בתמורה כספית. כך מתאפשר לבן או קרוב משפחה לטפל בחולה, תוך שהמטפל לא נפגע עקב כך מבחינה פיננסית. 

מעבר לקצבאות ולהטבות בקופות החולים, חולה פרקינסון עשוי גם לקבל הטבות מס שונות. אחת ההטבות המשמעותיות הינה פטור מתשלום מס הכנסה, בהתאם לאחוזי הנכות. הפטור הזה מאפשר לשמור על חלק גדול יותר בהכנסה ולהפנות אותו לטובת החולה. כמו כן, גם בני הזוג של החולה עשויים להיות זכאים לנקודת זכות במס הכנסה.

קצבת שירותים מיוחדים היא קצבה המשולמת לחולי פרקינסון, שהמחלה שלהם נמצאת בשלבים מתקדמים והם אינם מסוגלים עוד לתפקד באופן עצמאי. הקצבה הזאת נועדה בעיקרה לאפשר קבלת עזרה של אדם אחר בטיפול יום יומי ואינטנסיבי בלולה, שהמחלה שלו רק הולכת ומידרדרת ככל שעובר הזמן. זכאי לקצבה מי שנקבעו לו 60 אחוזי נכות ויותר.

הגשת תביעת סיעוד עקב פרקינסון יכולה להתבצע באופן עצמאי, בכל אחת מלשכות המוסד לביטוח לאומי. עם זאת, חולה או בני המשפחה שלו שמעוניינים לזרז את קבלת הזכויות, יכולים לפנות לאיש מקצוע. איש המקצוע מכיר את הנושא, ויעבוד בצורה מסודרת ויעילה על מנת לסייע למטופל למצות את כלל הזכויות שלו.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

דוח ועדה הרפואית – נמצא זכאי לפיצויים עקב תקיפה
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
אישור זכאות לקצבת נכות עקב לופוס מול ביטוח לאומי
אישור זכאות ל70% נכות, 100% אי כושר וקצבה קבוע
אישור זכאות של 19% נכות עקב פגיעה בשמיעה מרעש בעבודה
אישור זכאות ל74% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!