לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה

החיים עם מחלה כרונית כמו סוכרת יכולים להיות מאתגרים, במיוחד אם המצב גורם לנזק לאיברים חיוניים. בישראל מעניק המוסד לביטוח לאומי קצבאות נכות לאנשים שאינם יכולים לעבוד בהיקף משמעותי עקב נכות הנגרמת כתוצאה מסוכרת. במאמר זה נדון בהליך הגשת תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה כתוצאה מסוכרת. בנוסף נסביר כיצד קובעות הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי את דרגת הנכות עקב המחלה וסיבוכיה.

 

באילו נסיבות ניתן להגיש תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה?

המונח "איברי מטרה" מתייחס לחלקים ספציפיים בגוף המושפעים מסוכרת, כגון העיניים, הכליות מערכת העצבים, וכלי הדם הקטנים והגדולים כאחד, לרבות מערכת הלב וכלי הדם. הגשת תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה, עשויה להיות רלוונטית אם יש לכם סוכרת ואובחנה אצלכם פגיעה באחד האיברים הנ"ל או יותר, בהתאם לדרגות הפגיעה שיפורטו בהמשך.

במצב כזה ייתכן שתהיו זכאים לקבל קצבאות נכות מהמוסד לביטוח לאומי. כדי להגיש תביעה, יהיה עליכם להגיש דו"ח רפואי מהרופא שלכם המאשר את האבחנה ומתאר את היקף הנכות שלכם.

 

כיצד מוגשת תביעת תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה?

לטובת הגשתה של תביעת תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה, על המגיש למלא טופס תביעה ולספק מסמכים רפואיים רלוונטיים, לצד תעודת זהות והוכחת הכנסה. לאחר הגשת תביעתכם, ועדה רפואית שימנה המוסד לביטוח לאומי, תבחן את התביעה ותקבע האם אתם זכאים לקצבת נכות בגין סיבוכי הסוכרת שלכם.

 

מהם השיקולים המנחים את הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי בקביעת אחוזי הנכות לחולה סוכרת עם פגיעה באיבר מטרה?

הוועדה הרפואית תשקול מספר גורמים בקביעת דרגת הנכות לחולה סוכרת עם פגיעה באיבר מטרה, שביניהם:

  1. הסוג וחומרתה של הסוכרת – סוכרת מסוג 1 ("סוכרת נעורים") נחשבת לחמורה יותר מסוכרת מסוג 2, ולכן עלולה לגרום לאחוזי נכות גבוהים יותר.
  2. היקף הנזק לאברי מטרה – הוועדה הרפואית תעריך את היקף הנזק בעיניים, בכליות, בעצבים ובאיברים נוספים שנפגעו מסוכרת.
  3. אפשרויות טיפול – הוועדה תבחן האם ניתן לטפל בחולה באמצעות תרופות, ניתוחים או טיפולים אחרים.
  4. יכולת העבודה של החולה – הוועדה תעריך את יכולתו של התובע לעבוד על סמך גילו, השכלתו, כישוריו וניסיון העבודה המעשי שלו, ביחס לכושר העבודה שלו בעקבות סיבוכי הסוכרת.

 

כמה אחוזי נכות ניתן לקבל עקב פגיעה באיברי מטרה?

אחוזי הנכות לסוכרת עם פגיעה באיברי מטרה, בדרגותיה השונות, הם כדלקמן:

  • סוכרת עם סיבוך באחד מאיברי המטרה בדרגת חומרה של לפחות 30%, או עם לפחות שני סיבוכים באברי המטרה שכל אחד מהם בדרגת חומרה של 20% לפחות – תניב 65% נכות.
  • סוכרת עם לפחות שלושה סיבוכים באיברי המטרה, כאשר חומרת כל אחד מהם לפחות 30% – תניב 100% נכות.

 

שימו לב שאחוזים אלו עשויים להשתנות לאורך זמן ונקבעים על בסיס כל מקרה לגופו על ידי הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי, בהתבסס על הסיבוכים הספציפיים וחומרת הסוכרת של הפרט. עם זאת, ליקויים באיברי מטרה בדרגת חומרה של 50% או פחות לא ייחשבו כנכות נפרדת.

 

אילו פגיעות באיברי המטרה רלוונטיות לקביעת אחוזי נכות?

להלן רשימה לא ממצה של סיבוכים פוטנציאליים שיכולים להשפיע על איברי המטרה שהוזכרו קודם לכן (עיניים, מערכת העצבים, הכליות וכלי דם גדולים וקטנים – כולל מערכת הלב וכלי הדם):

  • מחלות לב ויתר לחץ דם, כולל התקף לב
  • שבץ מוחי
  • מחלות כליה כגון נפרופתיה סוכרתית ואי ספיקת כליות
  • פגיעות נוירולוגיות כגון נוירופתיה, פולינוירופתיה סוכרתית ותסמונת התעלה הקרפלית
  • ליקוי ראייה, כולל רטינופתיה, עד כדי עיוורון
  • רגל סוכרתית
  • לקות שמיעה
  • פגיעה באונות
  • מחלות וסקולריות כגון אי ספיקה בעורקים

 

למרבה הצער, אין קריטריונים מוסכמים אוניברסליים להגדרה מה מהווה סיבוך של סוכרת בקביעת רמות הנכות. בעוד שרופא אחד עשוי להתייחס לכל הפגמים שהוזכרו לעיל כסיבוכים סוכרתיים, רופא אחר עשוי לזהות רק תת קבוצה שלהם כסיבוכים בעת הערכת רמת הנכות לסוכרת עם פגיעה באיברי המטרה. מכאן חשיבות הליווי המשפטי בתהליך להגשת תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה.

 

האם ניתן להגדיל את אחוזי הנכות לחולה סוכרת עם פגיעה באיברי מטרה?

חשוב לציין כי דרגת הנכות שנקבעה על ידי הוועדה הרפואית בביטוח הלאומי אינה חקוקה בסלע. אם מצבכם מחמיר, תוכלו לבקש הערכה מחודשת של מצב הנכות שלכם. בנוסף, אם אינכם מסכימים להחלטת הוועדה הרפואית, תוכלו לערער על ההחלטה ולבקש שתידון מחדש.

 

על חשיבות הפנייה לייעוץ משפטי בהגשת תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה

הגשת תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה כתוצאה מסוכרת, יכולה להיות תהליך מורכב. עם זאת, בעזרת סיוע משפטי איכותי, תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את ההטבות שאתם צריכים כדי להתמודד ביעילות רבה יותר עם מצבכם הרפואי. אם יש לכם שאלות או חששות לגבי התהליך, שקלו לדבר עם עו"ד מומחה להגשת תביעות נכות לקבלת הדרכה בנושא.

 

כך תשפרו את הסיכויים לאישור תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה – סיכום

אם אובחנתם כחולי סוכרת ואתם חווים אי אלו סיבוכים המשפיעים על יכולתכם לעבוד, חשוב לשקול לפנות לעורך דין ביטוח לאומי מנוסה לקבלת הנחיות לגבי הגשת תביעת נכות כללית. משרדנו סייע במרוצת השנים לחולי סוכרת רבים בהגשת תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה, לטובת מיצוי זכויותיהם.

נשמח לעמוד גם לרשותכם ולפעול כדי לאפשר לכם לקבל את את מלוא הזכויות וההטבות המגיעות לכם בשל מחלתכם. לתיאום התייעצות משפטית בנושא הגשת תביעות נכות כללית לחולי סוכרת – פנו אלינו בהקדם.

תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה
תביעת נכות כללית עקב פגיעה באיברי מטרה

המונח "איברי מטרה" מתייחס לחלקים ספציפיים בגוף שיכולים להיות מושפעים מסוכרת, כגון העיניים, מערכת העצבים, הכליות וכלי דם גדולים וקטנים כאחד, לרבות מערכת הלב וכלי הדם.

מי שאובחן כחולה סוכרת וחווה פגיעה באחד או יותר מאיברי המטרה שלו כתוצאה מהמחלה, עשוי להיות זכאי להגיש תביעת נכות כללית בגין פגיעותיו אלו, למוסד לביטוח לאומי לפי הקריטריונים הבאים:

  • סיבוך באחד מאברי המטרה בדרגה של 30% חומרה ומעלה, או שני סיבוכים לפחות באברי המטרה בדרגת חומרה של 20% לפחות כל אחד.
  • שלושה סיבוכים לפחות באיברי המטרה, שחומרתו של כל אחד מתוכם היא 30% לפחות.

דרגת הנכות נקבעת על ידי הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי בהתבסס על סיבוכי הסוכרת הספציפיים שחווה הפרט וההשפעה שיש לסיבוכים אלו על יכולתו לעבוד ולבצע פעולות יומיומיות.

אם אדם חולק על החלטת הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי בנוגע לתביעת הנכות שלו, הוא יכול לערער על ההחלטה כדי שמצבו יידון מחדש. כמו כן, ניתן לבקש הערכה מחודשת של מצב הנכות אם מצבו של הפרט מחמיר או משתפר עם הזמן.

 

צפו בעו"ד אייל פייפר כהן מסביר על תביעת קצבת נכות כללית מול המוסד לביטוח לאומי:

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

פיצוי כספי משמעותי לחולה שחפת
אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
ערר עבור תובע לקבלת קצבת נכות עקב מצב בריאותי
אישור זכאות 32% נכות לתובע שהחליק בעבודה ושבר רגל
אישור זכאות ל57% נכות, 65% אי כושר וקצבה לשנה
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!