לוגו משרד עו"ד פייפר כהן
לייעוץ עם עו"ד:

תביעת סיעוד רטרואקטיבית

ישנם הרבה מקרים בחיים בהם אנשים חיים עם בעיה רפואית שלהם או של בני משפחתם, ומגלים את המשמעות שלה רק בהמשך הדרך. זה נכון בנוגע למחלות כרוניות, פציעות שהופכות לבעייתיות עם הזמן וגם במקרים של אבחון מאוחר. במקרים כאלו, צריך להגיש תביעת סיעוד רטרואקטיבית בליווי של עורך דין מנוסה, כדי לקבל פיצוי ולכסות את ההוצאות הרפואיות והסיעודיות בצורה יעילה יותר – גם אם רק בדיעבד.

 

באילו נסיבות עשוי להתעורר הצורך בהגשת תביעת סיעוד רטרואקטיבית?

אנשים רבים לא יודעים כיצד להתמודד עם מצבים רפואיים מבחינה לוגיסטית ובירוקרטית. הם טרודים בהרבה דברים ובכלל לא יודעים שמגיעים להם כספים, גם בצורה רטרואקטיבית. יש הרבה מצבים בחיים שצריך לעצור ולחשוב, איך אפשר לשפר את המצב שלכם.

חשוב לזכור שההתמהמהות היא אינה סוף הסיפור, ויש דרך להחזיר כספים מחברות הביטוח על הוצאות עבר. חשוב לציין כי אם המצב הסיעודי היה זמני ועבר, עדיין יש למטופל תיק לגבי החזר רטרואקטיבי על התקופה בה נסעד. לכן, חשוב שזה יהיה בראש ולהבין שיש מה לעשות בנושא.

 

איך מגישים תביעת סיעוד רטרואקטיבית ובמה הדבר כרוך?

כדי להגיש תביעת סיעוד רטרואקטיבית יש בראש ובראשונה לאסוף את התיעוד של ההליך הרפואי והטיפול הרלוונטי מהרגע הראשון. זה נכון לגבי תאונות, אך גם בעיקר לגבי הליכים רפואיים ארוכים יותר, כמו פציעה שהפכה לכרונית או גילוי מאוחר של מצב רפואי של אחד מחברי המשפחה. תיעוד זה צריך לכלול:

  1. תיעוד רפואי מהרופא או מבית החולים
  2. קבלות על כל ההוצאות הרפואיות בעקבות הפגיעה
  3. חוות דעת רפואית הממליצה על טיפול סיעודי
  4. עותק דו"ח המשטרה, אם מדובר בתאונה כלשהי שהובילה את הנפגע למצב סיעודי

 

מה היא הנחת הייסוד כאשר מגישים תביעת סיעוד רטרואקטיבית?

אחד הדברים הכי חשובים לגבי תביעת סיעוד רטרואקטיבית הוא הנחות היסוד. ראשית, חשוב להבין שניתן לקבל קצבת סעד רטרואקטיבית רק במקרה שהמטופל בחיים. כלומר, אם הוא סבל הרבה שנים, ולו היה בחיים, היה מקבל קצבה רטרואקטיבית, כל זה לא רלוונטי אם הוא אינו בין החיים. זה יכול ליצור תסכול אצל אנשי שסייעו לחולה סיעודי במשך הרבה שנים, ולא "זכו" לעזרה לאחר שמת, למרות שהיא הגיעה להם.

 

עד מתי ניתן להגיש את התביעה?

דבר נוסף שחשוב להבין זה הנושא של עד מתי ניתן להגיש תביעת סיעוד רטרואקטיבית. החוק בישראל מדבר על 3 שנים מרגע מועד מקרה הביטוח. עם זאת, בגלל שלעיתים מדובר על מקרים בהם יש גילוי מאוחר או החמרה, ניתן בכל מקרה להגיש את התביעה ולנסות להשיג פיצויים. אגב, בחלק מהמקרים, ניתן להגיש גם פיצויים רטרואקטיביים על טיפול באדם שנפטר, אך הסייגים לכך הם גדולים מאוד, והתביעות שמתקבלות הן מעטות.

 

איך נמנעים מאובדן כספים המגיעים מהביטוח?

השאלה הגדולה שאנשים שואלים היא איך נמנעים מאובדן כספים המגיעים לכם מהביטוח. ובכן, לא בכל המקרים ניתן להימנע מכך. יש אנשים שעוברים מצבים קשים ולא מודעים לזכויות שלהם. בכל מקרה, הדבר הבסיסי הוא לשמור את כל התיעוד הרפואי שיש לכם, ולנסות להבין מה למעשה אתם עוברים והאם המדינה צריכה לעזור לכם.

בהרבה מאוד מקרים, המדינה אכן יכולה לעזור, וזה לבטח שווה ניסיון, ולכן, יש לעבוד עם עורך דין איכותי שיעזור לכם להתקדם בנושא.

 

מדוע חשוב לדייק בפרטים הקטנים?

אחד הדברים הכי חשובים בהתמודדות מול גורמים כמו ביטוח לאומי או חברות ביטוח שונות זה הדיוק שבפרטים הקטנים. חשוב להגיש את כל המסמכים בצורה הנכונה, ולא לפספס אף שורה או חתימה. יש לקרוא את הפוליסה לעומק ולהבין מה הן חובותיכם ומה הן זכויותיכם במסגרת אותה פוליסה ספציפית.

יש הרבה אנשים שמופתעים מהפוליסה ברגע האמת, ולא יודעים שהם לא זכאים כמעט לכלום, או לחילופין, זכאים להרבה יותר כסף ממה שהם קיבלו.

 

מדוע הגשת תביעות סיעוד רטרואקטיביות היא עניין מורכב?

חברות הביטוח לא ששות לשלם סכומים בצורה רטרואקטיבית, ולכן הסיפור הוא מאוד מורכב. צריך להוכיח הרבה דברים ולהיות אסרטיביים בהליך שיכול ללכת גם לגישור ואפילו לבית המשפט. הדבר החשוב ביותר הוא לפנות לעורך דין איכותי שמכיר את התחום, והוא מקושר מספיק, לצד ידע וכישורים מתאימים, כדי שיעזור לכם לקבל את מה שמגיע לכם.

הנושא של קצבאות רטרואקטיביות הוא די פרוץ באופן יחסי לנושאים אחרים, ואפשר לנצל זאת, אך רק באמצעות עורך דין מתאים, שמכיר את הנושא, ויודע להוביל את הלקוחות שלו אל ההצלחה.

 

לסיכום

במרוצת השנים, משרדנו ליווה הגשת תביעות סיעוד רבות, לרבות כאלו שהוגשו רטרואקטיבית. לאור העובדה שהפיכתו של אדם לסיעודי היא בגדר מצב מטלטל שמשנה את חייו וחיי יקיריו מקצה לקצה, לא אחת אין פנאי או יכולת להתמודד במקביל גם עם הצורך להגיש תביעות ביטוח. למרבה הצער, ללא הגשתן של תביעות אלו, מי שנושאים בכל ההוצאות הרפואיות והסיעודיות, הן החולה הסיעודי ובני משפחתו – והכל מכיסם הם.

כך קורה שיום בהיר אחד המשפחה נדרשת לסיוע בהגשת תביעת הסיעוד בדיעבד. אם הגעתם למצב כזה, דעו כי יש לכם כתובת. מזה שנים רבות, משרדנו מסייע לחולים סיעודיים ובני משפחותיהם להגיש תביעות סיעוד עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. גם אם לכאורה חלף המועד הרשמי להגשת תביעה כזו, ביכולתנו לבדוק עבורכם את ההיתכנות למימוש זכויותיכם והשגת תגמולי הביטוח המגיעים לכם באופן רטרואקטיבי.

אל תהססו להיעזר בנו לבדיקת הנושא בכלים מקצועיים. פנו כעת למשרדנו ותאמו שיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות וללא התחייבות עם עורכי הדין המיומנים שלנו: 077-804-4220.

תביעת סיעוד רטרואקטיבית
תביעת סיעוד רטרואקטיבית

מדובר על תקופה של 3 שנים, אם כי יש חריגים בעניין הזה, לבטח עבור אנשים שההחמרה במצב הייתה איטית, אם גילוי המחלה היה איטי יותר וכדומה. באופן עקרוני, מדובר על תקופה מקובלת על פי חוק בה ניתן היה לדעת על חומרת המצב.

על פי החוק היבש, לא ניתן להעביר קצבת סיעוד רטרואקטיבית לאדם שמת. עם זאת, במקרים חריגים בהם המשפחה היא זו שלקחה את נטל ההוצאות ומצליחה להוכיח זו על פי חוק, יש סיכוי שבית המשפט יורה על סוג של פיצוי למען המשפחה.

ברוב המקרים כן. בגלל שמדובר בהליך שהוא די חריג ולא מקובל, יש הרבה מאוד דברים שצריך להוכיח ולכן, ברוב המקרים מגיעים הצדדים לבית המשפט. יש מקרים בהם ניתן להגיע לגישור, אך ככל שהסכומים הם גדולים יותר, כך גדל הסיכוי להגיע לבית המשפט.

עורך דין ברמה גבוהה הוא קריטי לתהליך של בקשת סיעוד רטרואקטיבי, מכיוון שמדובר בהליך פחות קונבנציונלי שתלוי בהרבה מאוד מסמכים והוכחות. עורך דין טוב יידע לאגד את כל הראיות והמסמכים, להגיש אותם בצורה נכונה ובזמן וללוות את הלקוח שלו עד אשר יקבל את הסכומים המגיעים לו.

עורך דין אייל פייפר
עורך דין אייל פייפר

בעל תואר ראשון במשפטים (LLB) משנת 2005, עורך דין מוסמך משנת 2007 וחבר בלשכת עורכי הדין. החל משנת 2000 עסק בענייני ביטוח שונים כגון: חבויות, פנסיה, חיים ורכוש, סוכן ביטוח מורשה משנת 2003. לאורך השנים צבר עו”ד פייפר בקיאות רבה ומומחיות עמוקה בהיבטים החוקיים והמשפטיים של סוגיות רפואיות. הודות לידע זה ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך בפרשנות לחוק, מצליח עו”ד פייפר פעם אחר פעם לשכנע את בתי המשפט בצדקותו, וליצור תקדימים משפטיים שמשנים בקביעות את פני עולם הביטוח.

עו"ד פייפר כהן בפייסבוק | עו"ד פייפר כהן ביוטיוב | מייל אישי: [email protected]

הצלחות המשרד

אישור זכאות 19% נכות לתובע אשר החליק במדרגות עבודתו
אישור זכאות ל75% נכות, 65% אי כושר וקצבה קבועה
אישור זכאות לקבלת 75% נכות וקצבה למשך שנתיים
אישור זכאות של 70% נכות זמנית לעובד שהחליק בעבודתו
הגדלת זכאות ל25% נכות, תובע שעבר תאונת עבודה בעבר
אישור קצבת נכות עקב פריצת דיסק
צרו איתנו קשר בדרך שהכי נוחה לכם

051-519-3904

הסדנה 6, כפר סבא

השאירו לנו הודעה

מן העיתונות

תביעה חריגה ביחידת העילית בצה"ל: "מפקדת ב־8200 התעללה וגרמה לי לנכות נפשית"

כלכליסט | 22/10/17

התלוננו על הטרדה מינית והורחקו | המהדורה המרכזית בחדשות 12

N12 | 14/12/17

עורך דין לתביעות סיעוד - המדריך לכל מה שצריך לדעת בנושא

גלובס | 31/05/2020
לוגו 13 רשת

פרקליטים עד הבית: עונה 2 פרק 34
| חדשות 13 רשת

חדשות 13 | 31/1/2018

זקוקים לייעוץ? זמינים עבורכם גם בוואטסאפ!